طبق خواسته آيت‌الله جوادي آملي طبق خواسته آيت‌الله جوادي آملي
تاریخ : جمعه 1 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

طبق خواسته آيت‌الله جوادي آملي
فرشچيان تابلوي سيمرغ راخلق مي‌كند
جام جم آنلاين: استاد محمود فرشچیان تابلوی نقاشی سیمرغ عطار نیشابوری را طبق خواسته آیت‌الله جوادی آملی به تصویر می‌کشد.

در پی انتشار نظر آیت الله جوادی آملی و در خواست وی از استاد فرشچیان به منظور نقاشی سیمرغ عطار نیشابوری، وی در پاسخ ضمن استقبال از این پیشنهاد اظهار داشت: ان شاء الله این کار را با کمال میل انجام خواهم داد البته سیمرغ از موضوعات بسیار پیچیده به ویژه برای نقاشی محسوب می‌شود.

معاون پژوهشي خانه هنرمندان ايران نيز در اين‌باره ابراز عقيده كرد: گفت‌وگو ميان آيت‌الله جوادي آملي و استاد فرشچيان، گفت‌وگو ميان دو شخص يا حتي يک حکيم و يک هنرمند نيست؛ بلکه گفتگو ميان دين و هنر و همچنين حکمت و هنر است.

نامور مطلق معتقد است: جامعه ما به چنين گفت‌وگوهايي نياز دارد. اميد است اين گفت‌وگو آغاز تعامل ميان علماي ديني و هنرمندان و دستيابي به درک متقابل و رفع برخي سوءتفاهم‌ها شود؛ زيرا به واقع، هنر و حکمت، بخصوص در فرهنگ شرقي و ايراني - اسلامي، داراي مباني و ريشه‌هاي مشترک هستند و دو گونه نگرش به يک حقيقت واحد تلقي مي‌شوند. در اين رابطه هر قدر گفت‌وگو بيش‌تر شود، مباني مشترک نيز بيش‌تر آشکار مي‌شود. بويژه اين‌که تعامل ميان حکمت و هنر به نوعي صيانت از هر يک از آن‌ها در مقابل افراط و تفريط‌ها نيز محسوب مي‌شود.

همچنین مجید سرسنگی؛ مدیر عامل خانه هنرمندان ایران نیزاعلام کرد: خانه هنرمندان ایران آمادگی آن را دارد تا بیش از پیش شرایط تعامل میان حکمای دینی و هنرمندان را فراهم آورد و امیدوار است با پیگیری این طرح تا اجرای کامل آن، شاهد آفرینش و رونمایی از اثر استاد فرشچیان، در آینده ای نه چندان دور در حضور آیت الله جوادی آملی باشیم.(ايسنا)




|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: , , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید